XRYSA1960GR
........
·Bloomberg (USA) Financial news LIVE......
·ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ...ΕΙΚΟΝΑ FTSE/Χ.Α..20...
·ΠΟΙΕΣ μετοχές "υπόσχονται" γρήγορες υπεραξίες...
·ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ " SOLVIT "
·GREECE THE LAND OF GODS
·THE BEATLES !
·ELVIS PRESLEY !
·PINK FLOYD.
·THE BLUES
·TOP 20 Classic Rock
·Rock !
·Ερωτικά τραγούδια !
·ΔΙΑΦΟΡΑ τραγούδια
·Ελληνικά Ερωτικά Video !
·Ελληνικά Λαικά Video !
·Anna Vissi Videos!
·Αλίκη Βουγιουκλάκη...
·ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙΣ
·Αλμπουμ 2 φωτογραφιών!
·Αλμπουμ 1 φωτογραφιών!
·ΩΡΟΣΚΟΠΙΑ
·ΚΩΣΤΑΣ ΔΟΥΡΙΔΑΣ
·ΞΕΝΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ
·ΜΟΥΣΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
·ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
·ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ με μια ΜΑΤΙΑ !
·Καυτή εγκυκλοπαίδεια !
·FAVOURITE LINKS (FOREIGN)
·FAVOURITE LINKS (GREECE)
·οι «κυριότερες Παγκόσμιες εφημερίδες»
·Sites που άλλαξαν τον κόσμο!
·Οι ψηφιακοί χάρτες της Γης
·οι Δημόσιες Webcam της Ελλάδας!
·TEST ADSL ...
·Τα Καλύτερα Torrent Sites του Internet!
·Κατάλογος σταθμών Αθήνας Θεσσαλονίκης Μακεδονίας Θράκης
·Κατάλογος σταθμών Ηπείρου Θεσσαλίας Ιονίου Κρήτης
·Ελληνικά sites τύπου youtube.com
·Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα
·Τα 24 Νησιά
·ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΓΚΥΖΗ
·Lady by !!!
·TOP VIDEO CLIPS Νίκος Βέρτης!
·TOP VIDEO CLIPS Μιχάλης Χατζηγιάννης!
·INTRON TV.
Σύνδεσμοι


Τι ψάχνουμε στο Google
801 αναγνώστες
Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου 2008
19:01

Τι ψάχνουμε στο Google  Τι ψάχνουν οι Eλληνες στο Iντερνετ μέσα από την ελληνική μηχανή αναζήτησης Google; Λεπτομέρειες για την περίφημη τάση των emo (!) αλλά και πληροφορίες για τον πολυπόθητο διορισμό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει αποκλειστικά ο ΕΤ, ο όρος «emo» καταλαμβάνει την τρίτη θέση στο Top 10 των λέξεων – κλειδιών, που εμφάνισαν αύξηση στο «ψαχτήρι» του Google τη χρονιά που πέρασε. Αντίστοιχα, στο Top 10 των όρων που χρησιμοποιήθηκαν συχνότερα, η λαχτάρα για «διορισμό» καταλαμβάνει την όγδοη θέση.

Αν μάλιστα ακολουθήσουμε τη σειρά προτίμησης των keywords που πληκτρολογούσαμε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2007, προκύπτει άνετα ένας υποθετικός προγραμματισμός: Ζητάμε ενημέρωση για «δρομολόγια πλοίων», κλήρωση «Λαϊκού» (μήπως μας έρθουν τζάμπα οι διακοπές), «καιρό» (μην πέσουμε σε τρικυμία), ένα καλό «ξενοδοχείο» και φύγαμε, καθώς τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ αργούν και για το «διορισμό» έχουμε μέλλον…

Την ίδια ώρα, οι surfers άλλων χωρών περιφέρουν στο Διαδίκτυο τη δική τους τρελή αγωνία, ζητώντας να μάθουν… «τι είναι Θεός» ή πώς να πλέξουν! Στη διεθνή καταγραφή των στοιχείων του Google συμμετέχουν και οι Ελληνες, αλλά προφανώς λίγοι είναι που εκφράζουν παρόμοιες απορίες, αφού εμείς έχουμε το ντέρτι μας με τα emo.

Στους ελληνικούς όρους - κλειδιά που η χρήση τους αυξήθηκε το 2007 πάντως, τα links τηλεοπτικών προγραμμάτων και οι ελληνικές ταινίες προηγούνται των emo, των καταθλιπτικών παιδιών του 21ου αιώνα, με την πένθιμη διάθεση και τη φράντζα που καλύπτει επιμελώς το ένα μάτι.

Τα πιο αλλόκοτα πράγματα, στα οποία ζητήθηκαν απαντήσεις παγκοσμίως μέσω Διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο, καταγράφηκαν στο ετήσιο «Zeitgeist» (γερμανική λέξη που σημαίνει το πνεύμα της εποχής) του Google, αποτυπώνοντας τις επικρατούσες διεθνώς τάσεις και το πνεύμα της εποχής. Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται ερωτήσεις... πρακτικού ενδιαφέροντος, του στιλ «πώς να φιλήσεις;», «πώς να ζωγραφίσεις;», «πώς να πλέξεις;» και «πώς να υποκλέψεις;».

Στον ίδιο κατάλογο φιγουράρουν αγωνιώδη ερωτήματα όπως «τι είναι Θεός;», «τι είναι αγάπη;» καθώς και το ενημερωτικό «who is who?» («ποιος είναι ποιος;»). Ξεχωρίζουν επίσης απορίες ιατρικού ενδιαφέροντος, με κυρίαρχες το «τι είναι αυτισμός;», «τι είναι RSS;» (μια σπάνια γενετική ασθένεια) «τι είναι λύκος;», καθώς και ερωτήσεις σχετικές με τεχνολογικούς όρους.
Γενικά διαπιστώνεται από τους αναλυτές πως ο κόσμος δεν αξιοποιεί τις δυνατότητες του Google για ενημέρωση πάνω σε πραγματικά χρήσιμα θέματα, αλλά προτιμά το κουτσομπολιό και τις φήμες για τη ζωή των celebrities.

Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι στο νούμερο 1 της παγκόσμιας αναζήτησης στην κατηγορία των ειδησεογραφικών πληροφοριών για το 2007 βρέθηκε το… «American Idol», με το «YouTube» για ανάλογα θέματα στο νούμερο 2 και την «Britney Spears» στο 3 - όταν το «Ιράν» βρίσκεται μόλις στην 9η θέση και το «iPhone» στην 6η.

Απλετος παραγωγικός χρόνος χάθηκε, καθώς χιλιάδες εργαζόμενοι πληκτρολογούσαν ασύστολα «Paris Hilton» σε ώρες γραφείου και εσχάτως (αλλά δεν πρόλαβε να καταχωριστεί) «Κάρλα Μπρούνι». Είναι άκρως απογοητευτικά ή απολύτως φυσιολογικά όλα αυτά; Εξαρτάται από ποιο πρίσμα βλέπει κανείς τα πράγματα…

Χωρίς... φίλτρο

Το Ιντερνετ παράγει μια γενιά φοιτητών που επιβιώνει ακολουθώντας μια «δίαιτα» αναξιόπιστων πληροφοριών, με το Google να χρησιμοποιείται σαν το «άσπρο ψωμί για το μυαλό», κατά την άποψη της καθηγήτριας του κλάδου Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου του Μπράιτον Tara Brabazon.

Ακόμα και οι τελειόφοιτοι –διαπιστώνει– δεν έχουν πλέον την ικανότητα να φιλτράρουν το ενημερωτικό υλικό που συλλέγουν από το Διαδίκτυο και να διαχωρίσουν τις σοβαρές από τις ανακριβείς και προερχόμενες από ερασιτέχνες πληροφορίες.

Η Βρετανίδα καθηγήτρια κάνει λόγο για χοντροκέφαλους σπουδαστές, με «πλαδαρή» και «έτοιμη» (ως προϊόν λογοκλοπής) εξειδίκευση και θεωρεί λύση του προβλήματος την εκπαίδευση πάνω στην ορθολογική χρήση της κυρίαρχης μηχανής αναζήτησης (Google). «Πρώτα -εξηγεί- πρέπει να διδάξουμε τους φοιτητές μας πώς να αναπτύξουν δυναμική και κριτική σκέψη και μετά τεχνολογικές επιδεξιότητες».

Οι Ελληνες εξπέρ στην πειρατεία

Αν πληκτρολογήσει κανείς στο Google τον όρο «btjunkie» -τέταρτη επιλογή των Ελλήνων, που παρουσίασε αυξητική τάση το 2007-, οδηγείται σε μια άλλη μηχανή αναζήτησης που αφορά αποκλειστικά αρχεία πειρατικών προγραμμάτων και παιχνιδιών. Από εκεί, η λογική ακολουθία είναι το επίσης πειρατικό site «greekz», όπου οι ανά την επικράτεια ενδιαφερόμενοι… συνωμοτούν και -εφαρμόζοντας παράνομες ουσιαστικά μεθόδους- κατεβάζουν στον υπολογιστή τους δωρεάν το παιχνίδι, το μουσικό αρχείο ή οποιοδήποτε άλλο πρόγραμμα τους ενδιαφέρει.

Ο κ. Κώστας Σκιαδάς, administrator του τεχνολογικού φόρουμ της ιστοσελίδας insomnia.gr, δεν εκπλήσσεται καθόλου με τις δύο προαναφερθείσες επιλογές, σχολιάζοντας πως απλώς υπενθυμίζουν το γεγονός ότι σε θέματα πειρατείας στο Ιντερνετ κινούμαστε μεταξύ της τέταρτης και της πέμπτης θέσης στην Ευρώπη. Οσον αφορά στην 7η προτίμησή μας, το κοινωνικό φόρουμ «hi5», φαίνεται πως η θεαματική του άνοδος είχε και μια εξίσου θεαματική πτώση. Μια σύντομη έρευνα που κάναμε δεν αποκάλυψε κανένα ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο ιστότοπο, ενώ όλοι όσοι ρωτήσαμε διατηρούν προφίλ στο δημοφιλέστατο Facebook. «Το hi5 ήταν μια μόδα του 2007 που πέρασε ήδη, έσβησε εντελώς», εξηγεί ο κ. Σκιαδάς και προσθέτει ότι «το Facebook τελικά τα έχει σαρώσει όλα και ειδικά στο γυναικείο πληθυσμό κάνει θραύση, αφού μόνο σ’ αυτό πια οι γυναίκες διατηρούν προφίλ».

Οι διεθνείς τηλεοπτικές και κινηματογραφικές επιτυχίες μαγνητίζουν σταθερά τους Ελληνες, όπως αποδεικνύει το ίδιο Top 10, το οποίο περιλαμβάνει τη σειρά «Heroes», που προβάλλεται από το ALTER, και τους «300» του Λεωνίδα.

Ποιες είναι οι αγαπημένες σας λέξεις στις μηχανές αναζήτησης;



ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ

Ελεύθερος Τύπος

Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
7 ψήφοι

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις